RSS

joi, 28 ianuarie 2010

Lucruri care ma enervează în Bucale

Stau de aproape patru ani în Bucureşti şi m-am hotărât să scriu câteva din lucrurile care mă enervează peste măsură în capitala aceste minunate ţări numită România. Nu ştiu de unde să încep aşa că o s-o iau aleator:

Mă enervează poluarea)eu vin de la Sinaia aşa ca e probabil de înţeles), mă enervează gunoaiele de pe străzi, mă enervează babele fără păr care îşi etalează scalpul în faţa mea(ar fi mai uşor să-şi pună un batic sau o pălărie decât să arate întregii lumi cât de mult le-a căzut părul), mă enervează doamnele trecute de 50 de ani care poarta fuste mini şi decolteuri până la buric(da, ştiu că imaginea e înfiorătoare), mă enervează maneliştii în “Merţane” sau decapotabile, graşi, cu tricouri mulate negre care ascultă la maxim ceea ce cred ei ca e muzică(defapt sunt doar zbieretele unui ţigan care încearcă să se facă remarcat prin prostie şi penibilism), mă enervează baba de 90 de ani(poate chiar mai mult că arată ca o mumie) de sub mine pe care o apucă la 12 noaptea să cheme poliţia că ea aude cum, citez, “aruncăm cu pietricele intenţionat în podea ca să-i deranjăm ei somnul”(cred că e nebună şi sper că n-are net şi nu ştie să umble pe el că s-ar supăra rău că o numesc aşa), mă enervează semafoarele a căror complexitate arhitecturală a circuitelor îmi este extrem de greu să o înţeleg deşi sunt student la o facultate de profil(adică de ce naiba avem toţi, şi pietoni şi conducători auto aceeaşi culoare, ideea era să se stabilească nişte reguli cu culorile alea, unii trecem odată alţii altădată, sau poate gândesc eu prost), mă enervează poliţiştii din intersecţie care meniţi să stabilize traficul şi să asigure fluenţa sa, se complac în propriile mişcări nereuşite de breakdance şi fac totul exact pe dos că am ajuns să mă rog să nu dau de unu de-ăsta în intersecţii, mă enervează birocraţia de la poştă, medic, plata datoriilor, bănci unde trebuie să semnezi mii de chestii pentru o sumă infimă, mă enervează aglomeraţia matinală din RATB în care dau peste aceeaşi oameni în vârstă care se scoala de dimineaţă ca nu cumva să ajungă cineva înaintea lor la medic, în piaţă sau unde naiba se duc ei şi pentru asta se împing în tine şi te turtesc, mă enervează persoanele a căror simţ al mirosului a dispărut datorită propriei nesimţiri şi îmbracă întregul mijloc de transport în comun într-un aer primăvăratic cu iz de plante brune de pădure (coada calului, ….porcului ş.a.), mă enervează femeile de la APACA a căror gabarit este cu mult depăşit şi, în ciuda acestui fapt, pentru o singură staţie ce ar putea fi efectuată şi pedestru, ei iau RATB-ul ocupând o mare parte din volumul lui şi atentând totodată la stabilitatea şi integralitatea mijlocului de transport în comun, uneori împiedicând chiar movabilitatea sa( un mesaj pentru ele ”MERGEŢI PE JOS CĂ SUNTEŢI GRASE CA NAIBA”), mă enervează odorul insuportabil de pe stradă, mă enervează ţigăncile din pieţele bucureştene care îşi ţipă în gura mare produsele pe care le au în vânzare arătându-şi calităţile de PR, dar nu-şi dau seama că făcând asta îndepărtează posibila clientelă, mă enervează administraţia publică care începe munca în primele două luni de mandat, apoi fac pauză, şi, culmea, în pragul noilor alegeri se pun din nou pe treabă astfel că noi trebuie să ne complacem în nesimţirea malefică a intereselor partinice, mă enervează că fac o facultate foarte grea(Politehniştii ştiu de ce) în care unii profesori îşi bat joc de tine, în care ai un orar infernal, şi, după ce rezişti 5 ani şi o termini vei ajunge să lucrezi într-o firmă unde şeful tău e un rahat cu patru clase care s-a îmbogăţit “cinstit prin muncă silnică”, mă enervează persoanele care ascultă muzică pe drum sau în mijlocul de transport în comun la un volum deranjant, în nesimţirea lor incomensurabilă, nedându-şi seama că unora poate nu le plac manelele sau alte prostii pe care ei le numesc muzică...și probabil mult mai multe pe care nu mi le amintesc acum.
 Pe voi ce vă enervează?

10 gânduri:

Laura spunea...

Ma enerveaza lumea care citeste ziarul de dimineata traversand pasajul de la Unirii...Nu-si dau seama ca cei din jur poate se grabesc...si nu au timp sa stea in urma lor, mergand agale!?!?!:)

Anonim spunea...

Enervant si deranjant,in acelasi timp, in acest "frumos" si "curat" Bucuresti (si nu numai) este ca nu poti obtine un serviciu ( in ceea ce priveste sistemul medical) fara a baga mana in buzunar sau fara "sa-ti fie bagata mana in buzunar" si anume prin nesimtirea cu care esti tratat daca nu esti ruda sau daca n-ai "impins" ceva la Domn` Doctor sau la personajul principal (asistenta) care aproape sta si cerseste la usa cabinetului medical poate-poate ia si ea ceva!!!!...
Din partea mea..."LUATI-VA JOB-URI SUPLIMENTARE DACA NU VA AJUNG SALARIILE! LASA-TI CERSEALA!!!"...:)

Anonim spunea...

incep si eu cu frustrarile mele de copil si provincial pe deasupra....sunt doar curios de ce Bucurestenii in general au impresia ca ca la ei e ca la nimeni....cu totii(aici ma refer la bucurestenii si restul romaniei) ar tre sa ne obisnuim cu faptul ca traim intr.o tara fara prea multe posibilitaii...avem impresia ca suntem speciali si ca problemele noastre sunt cele mai grave....asa este peste tot...poate nu la acelasi grad de nesimtire dar toti au probleme de birocratie de nesimtire....ar tre sa fim multumitii inca,ca la noi nu au ajuns prea multe arme din vechiul bloc comunist...atunci sa vedeti probleme nu ca ne calcam pe degete in trolebuz sau metrou...oricum bine punctat...sunt multi nesimtiti si populatia globului e inca in crestere asa ca asteptati.va la mai multi....

Anonim spunea...

scuza.ti cacofonia de mai devreme =)))

Anonim spunea...

pe langa cele enumerate de tine, ma exaspereaza si conceptia tampita a bucurestenilor ca ei sunt de la "oras" iar restul vin de la "tara" ( nu intelegeti gresit : a fi de la tara NU este un lucru rusinos sau rau..dar pur si simplu ma enerveaza ideea lor de superioritate )

Mada11 spunea...

Well...Niciodata nu am avut prejudecati in genul: "bucurestenii is asa, sudistii is altfel", dar am fost in Bucuresti de 2 ori, and it sucks! Pe langa tiganie si nepolitete, mai e si ingamfarea specifica lor, cum ca deh! Ei is bucuresteni! Nasol.

Oani spunea...

eu, in calitate de bucuresteanca cu diploma tin sa va contrazic. multi dintre voi (cei din provincie) sustineti ca bucurestenii sunt fitosi, needucati si tot asa, numai de bine nimic. sunt studenta la universitate iar in facultate suntem 200 de oameni dintre care 80% din provincie.
daca tot ne spunem supararile in legatura cu bucuresti-ul atunci o sa spun si eu ce ma doare...ma doare..atitudinea celor din provincie veniti la studii in bucuresti. nu o spun ca un caz general dar am intalnit mult prea multe situatii si sincer am ramas cu un gust amar. ca sa fiu mai concreta va prezint niste exemple:
1. intr-o fereastra de 2 ore m-am dus cu cateva colege sa cumparam apa. facultatea noastra fiind pe soseaua panduri cel mai apropiat magazin este la miii km distanta (urasc asta)... in fine..sa ne cunoastem mai bine...ajunse la semafor tocmai trecuse de pe verde pe rosu pentru pietoni. fetele foarte sigure pe ele..hop pe trecere si basca..nu se grabeau deloc. un sofer mai grabit a scos capul pe geam si le-a facut ca la usa cortului iar toata supararea lor a picat pe mine (eu eram de la bucuresti). fiind si eu prezenta acolo le-am spus: dragele mele...la bucuresti e fiecare cu prioritatea lui, nu ca in provincie unde vaca are mereu prioritate. normal..tot eu eram cea rea pentru ca ele aveau tot dreptul sa treaca.
2. se alege seful de an. la candidatura numai elevi din provincie. intr-un final, dupa ce-si etaleaza realizarile (nu vreau sa fiu rea dar nu aveau nici o legatura cu organizarea unei echipe) o tipa a sugerat ca seful de an sa fie din bucuresti pentru ca se descurca mai bine si cunoaste mai bine. raspunsul candidatilor: care din bucuresti, ei nu stiu nici pana la colt sa iasa, noi a trebuit sa umblam cand am ajuns aici si cunoastem tot orasul. eu de exemplu stiu pe dinafara militari-ul.
sa nu mai spun ca oamenii vin cu masini de lux si le parcheaza in fata scarii obligandu-ne pe noi sa ne inghesuim ca sa putem intra in facultate...poate poate vine administratorul si spune in fata salii: al cui este mercedesul cu nr xyz ...sa mearga sa-l mute. bineinteles se ridica mana (in ea tine telefonul mobil) si se duce sa-si dea masina la o parte k a doua zi sa fie tot in scara.

personal nu am nimic cu nimeni, respect toti oamenii din provincie dar cand le vad atitudinea ma scot din pepeni. fratilor... daca in oras la voi sunt deja expirate noi nu le vrem aici.

mai adaug faptul k am rude la tara, in sat..cand ma duc acolo rad de mine k am nokia 5200 si ei nokia N95...ar fii frumos sa rad si eu de ei k stau pe 40 de grade cu sapa in mana cand eu stau la birou cu aer conditionat?

nu mai spuneti de noi ca suntem cum suntem...ca nici voi nu sunteti mai prejos

Unknown spunea...

:)Dragă Oani. Eu unul am foarte mulți prieteni în București, unii sunt de milioane de ori mai bine crescuți decât cei pe care i-am cunoscut "la mine la sapă" acolo unde crezi tu că ne sălășluim existența noi cei din provincie. Eu nu am scris nimic jignitor la adresa bucureștenilor, ci la adresa Bucureștiului ca oraș, în general. Întradevăr, am identificat și niște stereotipuri pregnante în fauna bucureșteană, dar nu am spus niciodată că toți sunt așa. Articolul este scris cu vreo 2 ani după ce am venit la facultate aici și l-am considerat ca și o refulare pentru tot ceea ce am pătimit aici. Nu am spus că nu sunt și lucruri frumoase în București, dar așa cum mărturisește și titlul, am vrut să le scot în evidență pe cele rele pentru a mă descărca.
Cât despre oameni, cum am spus, am prieteni în București la care țin și nu m-am referit la niciunul din ei aici. Referirea era strict la anumite stereotipuri pe care, mai mult ca sigur, și tu, ca bucureșteancă originară, le detești. Educația ține întradevăr și de mediul în care trăiești, dar sunt factori ca familia, școala, anturajul, mult mai importanți în formarea unui individ, așa că, nu am criticat niciodată un om pentru faptul că este bucureștean...sunt lucruri mult mai importante care ne definesc ca să mă rezum la doar atât.
Îmi pare rău că ai asemenea părere despre cei din provincie...nu toți venim de la sapă, și, chiar dacă am veni, nu cred că o astfel de muncă e înjositoare...Până la urmă și bucureștenii, pe ramura lor genealogică, au avut, mai devreme sau mai târziu, strămoși care dădeau la sapă...toți venim de acolo...Așa că, hai să ne respectăm reciproc!

Oani spunea...

hei! nu ma intelege gresit. am inteles tema ta dar am citit si comentariile de mai sus care alea m-au deranjat. personal nu am nimic cu cei din provincie, la ora actuala cea mai buna prietena a mea este din provincie. eu ii respect pe toti pentru ca sunt oameni si discriminarea este un aspect pe care il detest in mod special doar ca nu imi pica bine cand aud ca bucurestiul inseamna tiganie si mizerie, tigania si mizeria nu o fac pasarile ci oamenii care locuiesc aici deci..in concluzie bucurestenii. asa ca, atata timp cat nici voi nu sunteti usa de biserica nu ne criticati nici pe noi.

Unknown spunea...

Problem solved then;)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu